Tijdens de les kunnen laptops behoorlijk voor afleiding zorgen. Daarom starten we het jaar met regels hoe om te gaan met de laptop in de les.
Het gaat voor de docent om het afstemmen van zijn klassenmanagement op dit nieuwe middel. Rondlopen tijdens de les, overzicht houden en reageren op subtiele signalen van leerlingen dat ze niet met schoolwerk bezig zijn.
Ook nu al hebben we te maken met telefoons in de klas en leerlingen die wel hun boek open hebben en ernaar kijken, maar waarvan je niet de zekerheid hebt dat ze aan het werk zijn. Hierop inspelen hoort bij de professionaliteit van de docent. Dit optimaal op orde krijgen zal een groeiproces zijn waarbij ook leerlingen zelf een verantwoordelijkheid hebben.
Tijdens de les kunnen laptops behoorlijk voor afleiding zorgen. Daarom starten we het jaar met regels hoe om te gaan met de laptop in de les.
Het gaat voor de docent om het afstemmen van zijn klassenmanagement op dit nieuwe middel. Rondlopen tijdens de les, overzicht houden en reageren op subtiele signalen van leerlingen dat ze niet met schoolwerk bezig zijn.
Ook nu al hebben we te maken met telefoons in de klas en leerlingen die wel hun boek open hebben en ernaar kijken, maar waarvan je niet de zekerheid hebt dat ze aan het werk zijn. Hierop inspelen hoort bij de professionaliteit van de docent. Dit optimaal op orde krijgen zal een groeiproces zijn waarbij ook leerlingen zelf een verantwoordelijkheid hebben.
Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.