Zoeken
Porteum

Maakt iedere docent op dezelfde manier gebruik van de laptop?

Natuurlijk is niet iedere docent of sectie even ICT-vaardig. We hebben voorlopers op dit gebied en docenten die hier nog meer in te leren hebben. Dat zal iedere leerling wel herkennen. Zij zullen zich echter blijven ontwikkelen in de richting van steeds meer gebruik van ICT in de klas. 
 
Hieronder de verschillende niveaus van ‘Impact’ waar de secties en docenten in te delen zijn. 
 

  • Voor het merendeel van de secties kiezen we voor het zogenaamde Lage impact blend
    Daarbij wordt er direct aangesloten bij het digitale materiaal van de uitgever van de lesmethode. Het gaat dan vooral om voorbeelden zoals hierboven genoemd. 
  • Voor de leerlingen en docenten heeft dit als voordeel dat het relatief eenvoudig is om te beginnen, je gebruikt kant en klaar materiaal, het is een complete online methode. 
  • Voor secties en docenten met meer ervaring kiezen we voor Medium impact: steeds bewustere inzet van onderdelen digitale didaktiek. 
  • Hoge impact: je cursus/vak opnieuw inrichten rondom digitale componenten. Dit is het geval bij bijvoorbeeld ITTL op Porteum College TL, SDG als beroepsprofiel in Porteum College BK of het Technasium en O&O op Porteum Lyceum. 

Per sectie en lesmethode worden middagen georganiseerd waarbij de mogelijkheden van de huidige methode en het online materiaal worden doorgenomen. 

Secties maken daarbij een ontwikkelplan voor steeds effectiever gebruik van de laptop in de les en uitbouw van de digitale didaktiek. 

Natuurlijk is niet iedere docent of sectie even ICT-vaardig. We hebben voorlopers op dit gebied en docenten die hier nog meer in te leren hebben. Dat zal iedere leerling wel herkennen. Zij zullen zich echter blijven ontwikkelen in de richting van steeds meer gebruik van ICT in de klas. 
 
Hieronder de verschillende niveaus van ‘Impact’ waar de secties en docenten in te delen zijn. 
 

  • Voor het merendeel van de secties kiezen we voor het zogenaamde Lage impact blend
    Daarbij wordt er direct aangesloten bij het digitale materiaal van de uitgever van de lesmethode. Het gaat dan vooral om voorbeelden zoals hierboven genoemd. 
  • Voor de leerlingen en docenten heeft dit als voordeel dat het relatief eenvoudig is om te beginnen, je gebruikt kant en klaar materiaal, het is een complete online methode. 
  • Voor secties en docenten met meer ervaring kiezen we voor Medium impact: steeds bewustere inzet van onderdelen digitale didaktiek. 
  • Hoge impact: je cursus/vak opnieuw inrichten rondom digitale componenten. Dit is het geval bij bijvoorbeeld ITTL op Porteum College TL, SDG als beroepsprofiel in Porteum College BK of het Technasium en O&O op Porteum Lyceum. 

Per sectie en lesmethode worden middagen georganiseerd waarbij de mogelijkheden van de huidige methode en het online materiaal worden doorgenomen. 

Secties maken daarbij een ontwikkelplan voor steeds effectiever gebruik van de laptop in de les en uitbouw van de digitale didaktiek. 

Porteum
Copyright © 2024

Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close